אמת ושקר בסערת האינטרנט



השבוע חזינו ושמענו על סופת ההוריקן 'סנדי' שפגעה בארה"ב ושיבשה את חייהם של מליוני בני אדם. מערכת התקשורת האמריקאית עקבה באופן מתמיד אחרי הסופה. עשרות שדרים היו מפוזרים בשטח, העבירו כל פיסת מידע אל הערוץ המרכזי- ומשם אל כל ארה"ב והעולם.
אממה…
הרבה פעמים נוצר מצב שהשדרן צריך לשדר, אבל אין לו באמת מה לחדש. מה עושים? פשוט מאוד, הוא פותח את האינטרנט, רואה עדכונים של אמריקאים בפייסבוק ובטוויטר, ומעביר את המידע כאילו הוא ראה את זה במו עיניו.
למשל, החזאי של CNN החליט לדווח שרצפת הבורסה נמצא בעומק של מטר מתחת למים, מה שהתברר כשקר מוחלט!
תמונות מזויפות שהופצו ברשת הראו לציבור כרישים ששוחים ברחובות העיר ניו יורק!
ועוד תמונה מיוחדת של סניף מקדונלדס מוצף במים, כשכל הציוד צף, כולל שולחנות האוכל, המפיות, התפריטים ועוד. מה שהתברר כטריק פרסומי של חברת מקדונלדס עצמה! (לצפיה בסרט המלא- http://superflex.net/floodedmcdonalds/)
תמונה מתוך סרט מפוברק של חברת מקדונלדס
מתברר שוב ושוב, שרשת האינטרנט ותקשורת ההמונים בכלל אינה מקור מידע מהימן. מצד אחד, זה מקור המידע היחיד שלנו על מקומות מרוחקים ואירועים שאנו לא יכולים לצפות בהם בכוחות עצמנו. מצד שני, צריך כל הזמן לצפות בצורה מבוקרת, לא להאמין לכל מה שרואים או לכל מה ששומעים.
לא כל תמונה היא אמיתית!
לא כל ציוץ בטוויטר או סטטוס- נשען על מידע אמיתי!
כשזה מעשה קונדס שמטרתו לבדח- המצב עוד בסדר. אבל כשמדובר בתרגילים של חברות ענק המנסות לצוד אותנו ברשת, שנביט בפרסומות שלהם, שנקנה את המוצרים שלהם – אז זה כבר בעיה. במיוחד כשמדובר באנשים שמנסים לצוד מידע פרטי שלנו- על מנת להשתמש בו, או חלילה לפגוע בנו…
לסיכום, השימוש באינטרנט וצריכת התקשורת שלנו צריכים להיות בביקורת ובזהירות. בהצלחה!

דילוג לתוכן