אין בנמצא מי שידע לסכם את השינויים שעברנו. כל אחד ואחת, וכולנו יחד.

כל כך קטן. שאי אפשר לראות. ועדיין, שינה את העולם.

מה זה 'שינה', הפך את העולם מקצה לקצה.

אין בנמצא מי שידע לסכם את השינויים שעברנו. כל אחד ואחת, וכולנו יחד.

אין לו טעם, אין לו ריח, אין לו מראה, אין לו חוש. רובנו מסתמכים על מיעוט של בני אדם שטוען שראה ומדד, בדק וחקר ועמד על טיבו. וכך וכך מימדיו, ואלו תכונותיו, ורבו השפעותיו.

כל כך קטן, אבל רק הגיע וכבר הכרזנו מלחמה. כי לא יבוא בחשבון שהוא יקבע מי יחיה ומי ימות. מי בקיצו ומי לא בקיצו. אנחנו נקבע. לא אני, לא אתה. אנחנו, האנושות.

מי בכלל דיבר על האנושות לפני חודשיים. הרי עמים אנחנו. תרבויות. גזעים. שונים בתכלית. מלאים בקנאה ותאווה ובעיקר שנאה אחד לשני.ממלאים את חללי חיינו במלחמות אחד בשני. מפתחים מנהרות, טילים, כיפות ברזל, היי טק, לואו טק. ערכים שבשמם אנחנו רצים באמוק אחד אל השני. אחד על השני. בשם הערכים.

על איזה ערכים אנחנו בכלל מדברים, איזה דתות, איזה מנהגים, תפילות. השתחוויה לפה, השתחוויה לשם. למי זה משנה עכשיו מי הוא 'נביא האמת' כשהדבר הקטן הזה, הבלתי נראה יעשה בנו שמות. ללא הבדל דת, גזע או מין.

אם היה לי כח, הייתי מנסח בכלל דת חדשה שלפיה האל הוא הנגיף. הנה, שולט הוא בכל- בגיאוגרפיה, בפסיכולוגיה, בכלכלה, בפוליטיקה, בחיים.. כל המשועממים שנמצאים בבידוד היו ודאי מצטרפים לתובנה החדשה שלי ויחד איתי צועדים ומקימים את מקדש הנגיף.

אבל אין לי כח. אז מצאנו אויב משותף, לכל האנושות. כי כולנו רוצים להמשיך לחיות. על השאלות הקשות של 'למה?' נענה אחר כך. קודם חמצן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן