עכשיו יתחילו להפחיד אותנו במלחמת אחים, בפילוג העם, ובעוד כל מיני דברים.

טרמינולוגיה גלותית שחוזרת על עצמה מדי תקופה בידי קהילה של אנשים שלא מבינה דבר וחצי דבר במה שהשתנה פה ב65 שנים האחרונות.

מסתגרים לעצמם, מנסים לבדל את  ילדיהם מכל מה שמריח שינוי, אפילו אם זה לטובה. לקחו על עצמם כאילו משימת חיים של 'שמירת התורה'.

בעצם אין פה שום דבר אחר מלבד- שקר. ושקר שחוזר עצמו- לא הופך לאמת. שקר שדבקים בו- לא הופך לפחות שקר.

הציבור החרדי ורבניו מנסים לדובב את בורא עולם, לדבר בשמו.

ואלה הדברים:

  1. לא תחזור ארצה ולא תקים מדינה.
  2. לא תאמין בקדמה, ברפואה, במחשבים או בטכנולוגיה.
  3. שב ולמד תורה מבוקר עד ערב.
  4. אל תתפתה ללכת לעבוד.
  5. הזהר מן האישה מאוד מאוד.
  6. שמור את השבת ותקוף את מחלליה.
  7. אל תשרת בצבא או בשירות אזרחי.
  8. אל תחזיק טלפונים סלולריים שיש בהם מסרונים.
  9. לבש שחור וכסה את כל גופך.
  10. עשה כל מה שהרבנים שלך יאמרו לך.

כל זאת דיבר אלוקים אל האדם.

הציבור החרדי, הגדיר את עצמו במנהגים ולבושים 'תוך כדי תנועה'. כל חידוש וכל דילמה שנוצרה עם השנים, קיבלה מהר מאוד התייחסות, פסק הלכה. מרגע שנפסקה ההלכה- לא יחול שום שינוי ביחס לדבר. וזה לא משנה אם זה מדינה, רפואה, או אינטרנט.

חרדים_עטופים_בטליתות_088

אני מאמין שהציבור החרדי הצעיר לא קונה את מה שההורים מוכרים לו. הוא חי בעולם מתוקשר, וקשה לו מאוד שלא להבחין בכל היופי והטוב שהקדמה והטכנולוגיה הביאו איתם. נכון, גם רע נלווה עם הטכנולוגיה הזו, אך גם לזאת פתרונים.

השינוי שאמור להיעשות ביחס לשוויון בנטל, ביחס לשירות בצה"ל, הוא בעצם תהליך שינוי עומק ביחס של החברה החרדית לעולם החיצוני. לכן זקניהם נלחמים.

אבל לא תהיה פה מלחמת אחים, כי אין שני צדדים שילחמו. צריך להיות מספיק חכמים בשביל לייצר מספיק מסגרות שימשכו מספיק חרדים שמעוניינים בכך. לא צריך להכריח אף אחד בכח, רק בתמריצים ובקיצוץ קצבאות. הדור הצעיר (נח"ל חרדי, שח"ר) יתניע את התהליך שרק ילך ויגדל עם השנים. מרגע שתהיה קהילה חרדית ששוברת את המוסכמות האוויליות לעיל, השקר יעלם.

נראה פה חרדים שמאמינים במדינה, שמשרתים בצבא, שעובדים במשק במגוון תחומים, לומדים תורה, עושים ספורט ויושבים בבתי קפה. חרדים, כן חרדים. לא הזיה. מציאות בת ימינו.

הם רוצים לעבוד, הם רוצים לשרת, הם רוצים להיות חלק מהחברה. 'את פתח לו'. צריך להיות מסבירי פנים, להקים מספיק מסגרות שיקלטו כמויות של חרדים שמעוניינים לעבוד ולשרת. בוודאי ובוודאי שלא להגרר למלחמה. אפילו לא מילולית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן