מה יש להם לעיתונאים? למה אי אפשר לדבר ברור?
כאילו יש איזו תחרות סמויה בין הערוצים, מי מדבר בשפה יותר מלוטשת ומכובסת.
"זליגת פצמרים", "טפטוף קסאמים", ועוד כל מיני ביטויים שאמורים לשקף את המציאות, אבל יותר מכל משקפים את הדאווין של העיתונאי.

ואיך זה שעיתונאי אחד כותב 'הבור התקציבי' או על ה'צוק הפיסקלי' ומאותו רגע, כל העיתונאים כמו שורה של חיילים מנסים לחקות, לדבר על הבור התקציבי, לא לפספס את האייטם, שלא יהיה מצב שאנחנו לא הזכרנו את הבור…
פעם זה 'דיור בר השגה', פעם זה 'גבולות בני הגנה' פעם זה 'כוח ההרתעה', פעם זה 'הודנא', פעם זה 'קרבנות השלום', פעם זה 'שיחות קרבה'.
תאמינו לי, אפשר לכתוב מילון שלם עם ההמצאות האלה..

יכול להיות שמקצוע העיתונאות בארץ חסר בו קצת יושרה? קצת אומץ? קצת מקוריות? מהדורות החדשות ואתרי האינטרנט דומים מדי אחד לשני. הכותרות מתחלפות כמעט באותו זמן וכמעט באותו נושא. ממש נותן תחושה של קרטל, שבו ערוצי התקשורת מתאמים אייטמים תקשורתיים. אולי אפילו מתאמים עמדות.

נמאס לי פשוט מההאחדה התקשורתית הזו. כולם כותבים אותו דבר. אם תרצה משהו מקורי תצטרף לחפש באיזה בלוג שכוח אל, או שתאלץ לסמוך על הנס ולהתקל בתגובה מקורית ב'קוראים כותבים'..

נמאס. לא רק מזה שהתקשורת מטה את עצמה שמאלה, גם מהצורה שבה מראיינים, מתכניות הבידור, מתכניות האירוח  מתכניות הריאליטי- הכל נראה אותו דבר.

בחלומי, אפשר יהיה להבדיל בין ערוצי התקשורת לפי עמדות פוליטיות (בתקווה שיהיו גם ימניים בתקשורת), לפי סגנון התבטאות, לפי אידיאולוגיות שכל ערוץ ואתר רוצים לקדם.
היום אנחנו במציאות שבה 'לכאורה' העיתונות והתקשורת היא 'אובייקטיבית'. והאמת צריכה להיאמר- אין שקר יותר גדול מאשר תקשורת אובייקטיבית. כולם מבינים זאת.
הרי, עורך העיתון או האתר צריך להחליט בכל יום ובכל שעה, אילו ידיעות הוא 'מסנן'. ירצה או לא ירצה, הוא יסנן ידיעות שפוגעות בבעל העיתון, הוא יסנן ידיעות שפוגעות באג'נדה שהוא מאמין בה, הוא יסנן ידיעות שסותרות ידיעות אחרות בעיתון.

ואני מודה מראש. איני אובייקטיבי. שום דבר ממה שתקראו אצלי אינו אובייקטיבי. או כמו שאומר נפתלי בנט 'אנחנו לא מהאו"ם'. כאילו שהאו"ם אובייקטיבי ולא מוטה…

יש לי מערכת של אמונות, דעות, תפיסת עולם די בריאה לטעמי. במקומות שבהם אני חש ספק, אתם תרגישו את זה על הכתב. לא מתכוון להחביא או ליפות שום דעה מדעותי. מוכן להתמודד עם כל דעה ותפיסה שונה משלי, בשמחה.

אתם מוכנים להתמודד עם שלי?

דילוג לתוכן