רשומה זו נכתבת כאות כבוד והערכה לפעלם של שני אנשים פשוטים, שמתמסרים כבר שנים ארוכות למען חבלי ארץ אבות- יהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן. שניהם תושבי קידה שבהררי שילה, שניהם מדריכי טיולים ותיקים ומנוסים, אנשי אדמה וספר.

נתנאל אלינסון ודביר רביב, שלאחרונה השיקו את הפרוייקט הראשון שלהם 'המדריך למטייל בשומרון'. מדובר בשני כרכים שאוגדים בתוכם 5 שנות מחקר, סקר, לימוד השטח כמו שאף אחד לא עשה זאת לפניהם. כן כן. אף אחד. לחבר'ה האלה יש היכרות עם השטח, עם הארכאולוגיה, הנחלים, המעיינות- היכרות דרך הרגליים.

המדריך נכתב מתוך צורך. שכן, 'מדריך ישראל החדש' מתאר את השומרון בצורה כל כך דלה וחסרה. 'שביל ישראל' אפילו לא מתקרב לשומרון ובנימין.

לפני כעשור, בשוך מהומות האינתיפאדה, נולד צורך גדול שבא מהאנשים- לטייל ולהכיר את יהודה ושומרון. השניים האלה זיהו את הצורך, ויזמו מהלך אדיר של טיולים בשומרון. חלקם מאושרים וחלקם לא. טיולים אלה סחפו אחריהם עשרות אלפי מטיילים, ולא אגזים אם אומר- מאות אלפי מטיילים. 'מטיילי שישי', 'פרוייקט משקפת', 'חלקת השדה', 'מדרשת הרי גופנה', 'מדרשת השומרון' ועוד ארגונים רבים של טיולים ביהודה ושומרון.

כביר

עכשיו אני מגיע לחלק הכי מעניין של הסיפור.

הפרוייקט עלה באתר 'הדסטארט' שמאפשר ליזמים לגייס כסף על מנת להוציא לפועל פרוייקטים שונים. הפרוייקט עלה לאתר ב11.12.13. נשלחה אלי הזמנה בדוא"ל וכמובן שנעניתי ותרמתי את תרומתי הצנועה. היעד היה 80,000 ש"ח. חשבתי לעצמי שאולי הציבו יעד גבוה מדי, ושאני רוצה לעזור להם ולפרסם את הפרוייקט.

עוד לא אמרתי 'ספידי גונזלס', וכבר השבוע קיבלתי הודעה שהפרוייקט השיג את יעד הגיוס הראשוני. הייתי המום, אבל ידעתי שהדבר נובע מהאהבה הגדולה שיש לעם הזה- לארץ הזו. אלפי המטיילים שהכירו את השומרון בזכות נתנאל ודביר (כולל אנוכי), מכירים טובה ומסייעים להפיץ את הפרוייקט.

המחברים מאפשר להמשיך ולתרום לפרוייקט ולקבל את סט הספרים במחיר מוזל. (http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=7257). זו ההזדמנות שלכם להצטרף למעשה ציוני ממדרגה ראשונה.

הדבר כמובן מעודד אותם לשבת ולערוך את הספרים הבאים- "המדריך למטייל בחבל בנימין", ו"המדריך למטייל בבקעת הירדן". מה אני אגיד? מחכה לכך בקוצר רוח!

דילוג לתוכן